onsdag den 16. oktober 2013

Dag 10 - KOREAREJSER Efterårstur 2013

Kære Alle,

Så var det rejsedag igen - vi havde dog lidt tid inden vi skulle flyve kl. 16:20 til Jeju.

Søren og Nang var lige på lidt ekstra sightseeing, mens andre skulle nå de sidste indkøb eller andre besøg. Her er vi nede ved havnen, en metropol - selv om det er uden for centrum.

Der var mange nede for at fiske, med stænger der var op til 4-5 meter lange.

Der var een der havde heldet med sig.

Fin fisk.

På vejen hjem så vi en masse skoleklasser på udflugt, her sidder de og indtager deres frokost, alle med spisepinde - ikke noget med spegepølse og leverpostej på rugbrød!

Så nåede vi endelig Busan Lufthavn, hvor vi skulle med Korean Air kl. 16:20. Her skrankerne mens, der endnu var stille og fredeligt. Vores fly blev dog forsinket til kl. 17:40 på grund af for turbulent vind over Busan, senere fik vi besked om at vores fly ikke engang var landet i Busan. Det vil sige, at vi blev nødt til at skifte fly til en endnu senere afgang kl. 19:30 - det gav en oplevelse uden lige.

Det ses ikke så tydeligt her på billedet, men koreanerne råbte, så hele lufthavnen kunne høre det, og det kom så vidt, at hele lufthavnens ledelse kom med ned for at servicere os alle - men vi havde heldigvis fået besked på forhånd og var på vej for at få os et måltid inden vi skulle af sted til Jeju kl. 19:30.

Se på KOREAREJSER's facebook side en video om de hidsige koreanske lufthavnsgæster i Busan på: https://www.facebook.com/pages/Korearejser/178290665686297

Vi vil også være meget glade hvis I "liker" os på vores facebook side.

Vi landede tidsmæssigt i forhold til den nye flyplan kl. 20:30 - her sidder vi i bussen på vej til restauranten.

KOREAREJSER inviterede på et ekstra aftensmåltid med øl og vand, som kompensation for den forsinkelse vi havde i lufthavnen i Busan. Her får vi Kalbi, først billeder af alle sideretterne.

Her så grillet oksekød på grilkul ved vores borde - det var virkelig lækkert, især oven på den lange ventetid i Busan.

Her familien Ting/Hansen ved Kalbi - et sent måltd.

Vi ankom først sent til vores hotel - Korean Air Hotel i  Jeju City.

Det var ærgerligt med den forsinkelse i Busan, vi havde ellers fint vejr helt indtil vi kørte fra hotellet i Busan til lufthavnen, herefter begyndte det at småregne. På Jeju blæser det også en del og er noget køligere end de foregående dage på fastlandet.
I morgen skal vi på rundtur på Jeju.